LIVESCORE


powered by Agones.gr - Stoixima

Τρίτη 3 Μαΐου 2011

Αεροπυρόσβεση με κομμένα φτερά

Τα 13 από τα παλαιότερα αεροσκάφη CL-215 δεν θα εκτελέσουν καμία αποστολή κατάσβεσης, πριν από τις αρχές Ιουνίου.

Οι υψηλές θερμοκρασίες και οι σφοδροί άνεμοι δημιουργούν κάθε καλοκαίρι τις «ιδανικές» συνθήκες για τη «γέννηση» και την εξάπλωση φωτιάς. Οι δυνάμεις της πυροσβεστικής προσπαθούν με κάθε τρόπο να θέσουν υπό έλεγχο την πύρινη λαίλαπα, χρησιμοποιώντας πυροσβεστικά αεροπλάνα στις φλεγόμενες περιοχές, ενώ οι πυροσβέστες προσπαθούν να σώσουν όσα σπίτια μπορούν. Φέτος όμως, λόγω της οικονομικής κρίσης οι επιτήδειοι.................

 μπορούν να δράσουν ελεύθερα. Η αντιπυρική περίοδος ξεκίνησε και τα μισά Καναντέρ παραμένουν στο έδαφος. Η κυβέρνηση έχει πετσοκόψει τα κονδύλια, που απαιτούνται για την αποκατάσταση των βλαβών με αποτέλεσμα το προσωπικό να είναι έτοιμο να επιτελέσει το καθήκον του χωρίς όμως να έχει τα απαιτούμενα οχήματα.
Η θλιβερή εικόνα είναι ίδια κάθε καλοκαίρι: Περιοχές από όλα τα μήκη και πλάτη της Ελλάδας καίγονται. Πολλοί εγκλωβίζονται μέσα στο σπίτι τους και πεθαίνουν, ενώ τα ζώα τους κλεισμένα μέσα στη στάνη απανθρακώνονται. Η φωτιά στο πέρασμά της δεν έχει αφήσει τίποτα. Μόνο στάχτες και άστεγους.

Πάνω από 51 εκατομμύρια στρέμματα δάσους κάηκαν τα προηγούμενα δέκα χρόνια στην Ευρώπη, το 10% των οποίων στην Ελλάδα. Η Ελλάδα δυστυχώς κατατάσσεται στην τέταρτη θέση με τις περισσότερες καμένες δασικές εκτάσεις στην Ευρώπη, καθώς κατά μέσο όρο εκδηλώνονται κάθε χρόνο 2.902 δασικές πυρκαγιές με 514.230 καμένα στρέμματα.

Η αντιπυρική περίοδος του έτους ξεκίνησε με πολλούς κινδύνους και ακόμα περισσότερες ελλείψεις. Ο μισός και πλέον στόλος των πυροσβεστικών αεροσκαφών τύπου Καναντέρ είναι καθηλωμένος, καθώς μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία συντήρησή τους. Τα 13 από τα παλαιότερα αεροσκάφη CL-215 δεν θα εκτελέσουν καμία αποστολή κατάσβεσης πριν από τις αρχές Ιουνίου. Η αιτία αυτής της καθυστέρησης που μπορεί να στοιχήσει ακόμα και ανθρώπινες ζωές, δεν είναι άλλη, από την έλλειψη ειδικευμένου τεχνικού προσωπικού.

Η ΕΑΒ, κάθε χρόνο συντηρεί τα πυροσβεστικά αεροσκάφη, φέτος όμως πρέπει να απευθυνθούν αλλού, καθώς οι τρομερές ελλείψεις σε υλικά και προσωπικό της έχουν βάλει «χειροπέδες». Από το τεχνικό προσωπικό που στελεχώνει την ΕΑΒ, λίγοι είναι αυτοί που έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και την εμπειρία για να αντιμετωπίσουν τέτοιου είδους βλάβες στα πυροσβεστικά αεροσκάφη, ενώ στη συντήρησή τους δεν βοηθάει η μείωση των κονδυλίων. Από τα πρώτα αεροσκάφη που είχαν μπει στην ελληνική βιομηχανία ούτε καν τα μισά δεν έχουν ολοκληρώσει την απαιτούμενη συντήρηση. Οι ελλείψεις είναι τραγικές, κυρίως στο τομέα συντήρησης των κινητήρων των Καναντέρ.

Στο συνεργείο κινητήρων των CL-415 έχουν απομείνει μόνο τρεις τεχνικοί, ενώ πέρυσι έφταναν τους πέντε, καθώς επίσης στο συνεργείο των CL-215, έχουν απομείνει έξι από τους δεκαπέντε που εργάζονταν πέρυσι. Η απελπιστική κατάσταση από πλευράς προσωπικού προκαλεί μεγάλη ανησυχία, καθώς με την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου δεν τελειώνει και η επισκευή-συντήρηση των πυροσβεστικών αεροσκαφών. Το προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο έχει «αιμορραγήσει» από τις απώλειες δεν αρκεί για τη διατήρηση της επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των 21 αεροσκαφών σε υψηλά επίπεδα. Οι «απώλειες» που σημειώθηκαν από το συνταξιοδοτικό που ανακοίνωσε η κυβέρνηση το 2010 δεν έχουν καλυφθεί και το μείζον θέμα ψάχνει μια λύση, την οποία η κυβέρνηση φαίνεται ανίκανη να δώσει.

Άλλο ένα Σώμα που, ενώ έχει άριστο και εξειδικευμένο προσωπικό μένει αχρησιμοποίητο, καθώς η κυβέρνηση κάνει περικοπές. Μετά τις ελλείψεις στην Ελληνική Αστυνομία, που αδυνατεί να δουλέψει κάτω από αυτές τις άθλιες συνθήκες τώρα σειρά πήρε το προσωπικό των πυροσβεστικών αεροσκαφών. Όμως το πιο θλιβερό είναι ότι ενώ έχουμε τη δυνατότητα, τον απαραίτητο και σύγχρονο εξοπλισμό και το ειδικευμένο προσωπικό για τα αεροσκάφη, τη συντήρηση θα την αναλάβουν… ξένοι. Εάν η κυβέρνηση δεν επανδρώσει πλήρως και άμεσα την ΕΑΒ είναι πολύ πιθανό για την επόμενη αντιπυρική περίοδο οι κινητήρες και τα αεροσκάφη να αποσταλούν στο εξωτερικό για την απαραίτητη συντήρηση.

«Άχρηστα» πυροσβεστικά

Είτε κάποιος επιτήδειος βάλει φωτιά, είτε ένας ασυνείδητος πολίτης πετάξει το αναμμένο του τσιγάρο πάνω σε ξερά χόρτα, το αποτέλεσμα θα είναι ίδιο. Αν ξεσπάσει πυρκαγιά ακόμα και ένα ολόκληρο χωριό μπορεί να τυλιχτεί στις φλόγες. Το Πυροσβεστικό Σώμα δεν είναι ικανό πάντα να θέσει υπό έλεγχο τη φωτιά. Πόσω μάλλον, όταν αντιμετωπίζει τεράστιες ελλείψεις.
Η κυβέρνηση έχει αφήσει την Ελλάδα στο έρμαιο της τύχη της. Οι περισσότερες περιοχές είναι ακάλυπτες και απροστάτευτες, σε περίπτωση που ξεσπάσει μια πυρκαγιά. Η αντιπυρική περίοδος του έτους θα ξεκινήσει με το μισό στόλο των πυροσβεστικών οχημάτων παρκαρισμένα. Τα οχήματα που διαθέτει το πυροσβεστικό σώμα είναι 1.656, από τα οποία τα 834 είναι πέραν τις 15ετίας, δηλαδή το 50,4% του στόλου είναι πάνω από 15 χρόνια στους δρόμους. Παράλληλα, το 26,6% είναι πάνω από 20ετία, το 22% πάνω από 25ετία, το 9% πάνω από 30ετία, ενώ το 3% πάνω από 35ετία. Μπορεί ένα αυτοκίνητο 15ετίας να θωρείται ακόμα μάχιμο, αλλά σίγουρα ένα πυροσβεστικό όχημα 20ετίας δεν μπορεί να σώσει μια κατάσταση.
Την ίδια ώρα, σοροί προβλημάτων βγαίνουν στην επιφάνεια και ντροπιάζουν την κυβέρνηση, που δεν χρηματοδοτεί ένα Σώμα, που είναι χρήσιμο και άκρως απαραίτητο, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες. Λόγω έλλειψης κονδυλίων, πολλά από τα οχήματα «φοράνε» έως και οχτώ χρόνια τα ίδια ελαστικά, καθώς θεωρείται «πολυτέλεια» η συχνή ανανέωση τους. Φωτιές έχει ανάψει στο εσωτερικό του Πυροσβεστικού Σώματος ο απαραίτητος τεχνικός έλεγχος των οχημάτων. Από τη μία, η ηγεσία του Σώματος ισχυρίζεται ότι τα πυροσβεστικά οχήματα ελέγχονται από συνεργεία της υπηρεσίας και επιμένει ότι όλα τα οχήματα περνάνε από συνεχείς και επισταμένους ελέγχους. Όμως οι πυροσβέστες έχουν αντίθετη άποψη για τους ελέγχους και «καρφώνουν» την ηγεσία. Όπως υποστηρίζουν, αν περνούσαν από ΚΤΕΟ, τα μισά οχήματα θα «κόβονταν».

ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΕΣ ΕΚΚΛΗΣΕΙΣ ΕΑΒ ΚΑΙ Π.Α. ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Αδιαφορούν για τις πυρκαγιές

Τόσο η Πολεμική Αεροπορία, όσο και η ΕΑΒ είχαν προειδοποιήσει εγκαίρως την κυβέρνηση για τα εμπόδια που έχουν βάλει «stop» στις συντηρήσεις και για τις τραγικές επιπτώσεις που θα επέλθουν, αν συνεχίσουν να αδιαφορούν. Το δραματικό κάλεσμά τους δεν «άγγιξε» ποτέ τους αρμόδιους που με την αυστηρή λιτότητα που εφαρμόζουν ακόμα και στις πιο παραγωγικές υπηρεσίες θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και το περιβάλλον. Σε περίπτωση που ξεσπάσει πυρκαγιά τους πρώτους μήνες της θερινής περιόδου το πυροσβεστικό σώμα δεν θα καταφέρει να… βγάλει τη Λόλα από τη φωτιά, καθώς τα ιπτάμενα μέσα δεν θα είναι ακόμη έτοιμα.

Η ηγεσία του ΓΕΑ βλέποντας ότι ο στόλος των αεροσκαφών δεν είναι δυνατόν να καταστεί ετοιμοπόλεμος ζήτησε από την ΕΑΒ να προχωρήσει σε συνεργασία με αριθμό εξειδικευμένων μηχανικών και τεχνικών, που είχαν τους προηγούμενους μήνες συνταξιοδοτηθεί. Αρχικά, συμφωνήθηκε να απασχοληθούν με σύμβαση έργου περίπου 20 τεχνικοί. Όμως, η αντίδραση των εργαζομένων της ΕΑΒ στην τακτική των συνεργασιών με εξωτερικούς συνεργάτες στάθηκε εμπόδιο να ενταχθούν οι 20 τεχνικοί στο δυναμικό της επιχείρησης με στόχο τη συντήρηση των αεροσκαφών. Όπως υποστηρίζουν, η ένταξή τους θα γινόταν αντί των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, η οποία έχει ως συνέπεια να απαξιώνεται ο ρόλος τους και η βιομηχανία γενικότερα.

Παρά τις αντιρρήσεις των εργαζομένων, το προσωπικό ξεκίνησε το λειτούργημά του σε υπόστεγο της αεροπορική βάσης στην Ελευσίνα. Σε συνεργασία με τους τεχνικούς της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίοι μετακινήθηκαν από όλα τα κλιμάκια για να ενισχύσουν το έργο συντήρησης «τρέχουν» για να προφτάσουν να συντηρήσουν όλα τα CL-415. Ύστερα, σειρά έχουν τα CL-215, στα οποία οι εργαζόμενοι πρέπει να σπεύσουν να ολοκληρώσουν όλες τις απαιτούμενες επισκευές για να τεθεί σε επιχειρησιακή διάθεση. Κάτι τέτοιο μοιάζει με μακρινό όνειρο, καθώς έχουν ήδη καθυστερήσει υπερβολικά, ώστε μέχρι τις αρχές Ιουνίου όλα τα CL-215 να είναι έτοιμα και να μπορούν να πάρουν θέση μάχης.
Η Πολεμική Αεροπορία θα αναλάβει τη συντήρηση επιπλέον αριθμού αεροσκαφών από αυτόν που αρχικά είχε συμφωνηθεί με την ΕΑΒ, καθώς το τμήμα των πυροσβεστικών αεροσκαφών της επιχείρησης από τα 47 άτομα πέρυσι έφτασε να απασχολούνται φέτος μόνο οι 29. Οι 18 τεχνικοί συνταξιοδοτήθηκαν με 539 ακόμη εντός του 2010.

Άναψαν… φωτιές στην Π.Υ.

-21 αεροσκάφη Καναντέρ (CL) έχει η Ελλάδα

-Τα 13 δεν θα είναι έτοιμα να πετάξουν πριν τον Ιούνιο
-Μόνο 3 εργάζονται στο συνεργείο των CL-415
-Μόνο 6 εργάζονται στο συνεργείο των CL-215

Από τα 1.656 οχήματα του πυροσβεστικού σώματος το:

50,4% είναι πάνω από 15 χρόνια στους δρόμους
26,6% είναι πάνω από 20 χρόνια στους δρόμους
22% είναι πάνω από 25 χρόνια στους δρόμους
9% είναι πάνω από 30 χρόνια στους δρόμους
3% είναι πάνω από 35 χρόνια στους δρόμους


Αναδημοσίευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου