LIVESCORE


powered by Agones.gr - Stoixima

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Εγκρίθηκε το ν/σ για την απελευθέρωση των ταξί

Ολοκληρώθηκε χθες λίγο πριν από τα μεσάνυχτα η εξάωρη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, με την έγκριση του νομοσχέδιου για την απελευθέρωση των ταξί. Η επαναφορά της άδειας των ταξί στην αποκλειστικότητα του κράτους, η κυκλοφορία ειδικών ταξί έως 9 θέσεων και μοτοσικλετών-ταξί, το παράβολο για την απόκτηση νέας άδειας και η μείωση ....................

του κομίστρου κατά 10-20%, είναι οι βασικοί άξονες που διέπουν το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί, το οποίο παρουσιάστηκε από τον αρμόδιο υπουργό Γιάννη Ραγκούση και εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο.


Μεταξύ άλλων με το σχέδιο νόμου ορίζεται ότι:
- Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ταξί επανακτά το δημόσιο χαρακτήρα της, παραχωρείται αποκλειστικά από το κράτος με παράβολο 15-40.000 ευρώ για αυτοκίνητα και 5-10.000 ευρώ για μοτοσικλέτες (το ύψος του παραβόλου θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης). Επιπλέον ποσό θα καταβάλλεται για την απόκτηση πέραν του ενός οχήματος.
- Η άδεια ανανεώνεται κάθε 3 χρόνια και είναι αμεταβίβαστη για να "χτυπηθεί" η φοροδιαφυγή και η μαύρη αγορά αδειών με δημοσιονομικό όφελος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τη χώρα.
- Ανοίγει η αγορά της Ειδικής Μίσθωσης με οχήματα έως 9 θέσεων με κράτηση μέσω τηλεφώνου, ή Internet, χωρίς περιορισμό έδρας οχήματος και απαγόρευση επιβίβασης πελάτη από το δρόμο ή τις πιάτσες αλλά με ελεύθερη διαπραγμάτευση κομίστρου.
- Στα Ειδικής Μίσθωσης Οχήματα προβλέπεται και η λειτουργία Μοτοσικλετών Δημοσίας Χρήσης.

- Τα νέα αυτοκίνητα ταξί και τα οχήματα Ειδικής Μίσθωσης θα είναι καινούρια αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση στο Διαδίκτυο και Τηλεόραση.
- Επίσης θα φέρουν μεγάλη διακριτή φωτιζόμενη πινακίδα και λωρίδα διαφορετικού χρώματος προκειμένου να ξεχωρίζουν στον δρόμο.



- Οι οδηγοί και οι κατά το νόμο υπεύθυνοι της εταιρείας παροχής υπηρεσιών Ε.Δ.Χ. οφείλουν να πιστοποιούνται και με σεμινάρια κατάρτισης που θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αγγλικά ξενοδοχειακού επιπέδου.



- Συστήνεται επιτροπή υψηλού επιστημονικού κύρους με αντικείμενο την παρακολούθηση εφαρμογής του νόμου και της ροής απόδοσης των νέων αδειών, με στόχο τη διασφάλιση συνθηκών ελεύθερου ανταγωνισμού για την αποφυγή καρτέλ με υποχρέωση καταγγελίας στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.



Ειδική πρόβλεψη γίνεται στο σχέδιο νόμου και για τους νυν κατόχους αδειών ταξί, οι οποίοι θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ μέσα από πρόγραμμα ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ, με ποσό έως 100.000 ευρώ ανά άδεια για αγορά νέου οχήματος και την αναβάθμιση του υπάρχοντος. Το ποσό αυτό είναι ανάλογο με το μέγεθος της εταιρείας, τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολεί και τον ετήσιο τζίρο και η επιδότηση κυμαίνεται από 35 έως και 55%. Επίσης, οι σημερινοί κάτοχοι μισής άδειας ταξί αποκτούν αδαπάνως μία Άδεια Παροχής Υπηρεσιών.



Για τους ιδιοκτήτες ταξί που απέκτησαν άδειες τα τελευταία 3-7 χρόνια, το θέμα θα τεθεί σε διαβούλευση και θα υπάρξουν ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών. Σήμερα, στο σύνολο της χώρας κυκλοφορούν νόμιμα 28.000 ταξί, από τα οποία 15.000 βρίσκονται στο λεκανοπέδιο Αττικής. Την τελευταία δεκαετία υπολογίζεται ότι έχουν μεταβιβαστεί 35.000 άδειες, με τιμές που ανάλογα με τις εποχές κυμάνθηκαν από 70.000 έως και 200.000 ευρώ.

αναδημοσίευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου