Οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 23% το διάστημα 2001 - 2009. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, την ίδια περίοδο, καταγράφηκε μείωση της τάξης του 36%.
Η μείωση παρατηρήθηκε μετά την εφαρμογή πανευρωπαϊκού προγράμματος με μέτρα και δράσεις που αφορούσαν την κυκλοφοριακή παιδεία των οδηγών
, τη βελτίωση των υποδομών σε βασικούς οδικούς άξονες αλλά και τη βελτίωση σημαντικών συστημάτων στο αυτοκίνητο (αερόσακοι, ΑΒS, ESP, ζώνες ασφαλείας τριών σημείων).
Στην Ελλάδα, οι θάνατοι από τροχαία περιορίστηκαν από τους 172 ανά εκατομμύριο πληθυσμού στους 130 ανά εκατομμύριο. Αποτελεσματικότερη αποδείχθηκε η εφαρμογή του προγράμματος στη Λετονία. Η χώρα το 2001 είχε 236 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων. Το 2009, ο αριθμός μειώθηκε στους 112 θανάτους, καταγράφοντας θεαματική πτώση της τάξης του 54%.
Στον τομέα της οδικής ασφάλειας επένδυσε η Ισπανία, η οποία πέτυχε πτώση 53% - από 136 θανάτους το 2001 στους 58 το 2009 - όπως και η Εσθονία με την Πορτογαλία, που μείωσαν το "φόρο αίματος" στην άσφαλτο κατά 50%.
Η Γερμανία και η Σουηδία, είχαν εξίσου εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Η πρώτη μείωσε στους θανάτους κατά 40% - από 85 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων το 2001 στους 51 το 2009 - και η δεύτερη κατά 39%, από 66 θανάτους το 2001 σε 39 το 2009.
Βελτίωση παρατηρήθηκε και στην Κύπρο, η οποία πέτυχε μείωση 28%, από τους 140 θανάτους το 2001 σε 130 το 2009. Αντίθετη εικόνα παρατηρείται στη Ρουμανία, όπου οι θάνατοι στους δρόμους αυξήθηκαν σε ποσοστό 14%, από 112 το 2001 σε 130 το 2009.
Χειρότερη όμως είναι η κατάσταση στη Μάλτα.
Στη χώρα, καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση θανάτων στην άσφαλτο όλων των εποχών φτάνοντας το δραματικό +31%, από τους 41 θανάτους το 2001 στους 51 το 2009.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου