Ένα ψέμα την ημέρα.
Ουσιαστικά, λέγοντας ψέματα φέρνουμε πιο κοντά στη δική μας πραγματικότητα αυτό που θεωρείται κοινωνικά σωστό, αποδεκτό ή ηθικό.
Έτσι Γιώργο , καταφέρνουμε να γίνουμε «αρεστοί» σε μία δεδομένη περίσταση ή σε έναν συγκεκριμένο άνθρωπο.
Εκείνη τη στιγμή που αποφασίζουμε να πούμε ένα ψέμα Βαγγέλη , γνωρίζουμε καλά πως η επιλογή μας στοχεύει στη μεγαλύτερη αποδοχή ή στην αποφυγή παρεξηγήσεων.
Η αλήθεια, αντιθέτως, αυξάνει τις πιθανότητες Γιώργο και Βαγγέλη , να χάσουμε το πλεονέκτημα, που για κάποιους λόγους, θέλουμε να έχουμε απέναντι σε εκείνον που λέμε ψέματα.
Αυτή η ανάγκη πηγάζει συχνά από τις κοινωνικές συμπεριφορές. Γι' αυτό Γιώργο μου, τα ψέματα που χρησιμοποιούμε, τροποποιούνται ανάλογα με την περίπτωση.
Αν, για παράδειγμα, ξεχάσαμε να κάνουμε κάτι πολύ σημαντικό εχθές, θα βρούμε τον τρόπο να το «δικαιολογήσουμε» διαφορετικά στο σύντροφο, στο διευθυντή, στους γονείς, στο παιδί, στο φίλο. Ανάλογα με τη σημασία κάθε κοινωνικού πλαισίου, μία αλήθεια Βαγγέλη μου μπορεί να κρυφτεί με πολλά διαφορετικά ψέματα.
Το αθώο λάθος ή το ένοχο ψέμα
Τα λάθη είναι ανθρώπινα και μπορεί να συμβαίνουν χωρίς κίνητρα. Ένα λάθος για την πραγματικότητα δεν δηλώνει ποτέ την πρόθεση να πλάσουμε ένα διαφορετικό εαυτό ή ένα μύθο. Με αυτό το κριτήριο Γιώργο , το λάθος διαφοροποιείται από το ψέμα.
Γιατί το ψέμα Βαγγέλη , ανεξάρτητα από το αν είναι μικρό ή μεγάλο, θέλει να επηρεάσει την αντίληψη του άλλου για την πραγματικότητα.
Έτσι, το ψέμα Γιωργάκη και Βαγγελάκη, αποκτά ένα κοινωνικό χαρακτήρα αφού στην πράξη απευθύνεται σε άλλους. Εδώ, λοιπόν, κρύβεται μία πολύ σημαντική διάσταση του ψέματος, το κίνητρο. Δολοπλοκίες, συνομωσίες, διασυρμοί, σκάνδαλα και φήμες αποτελούν το αποκορύφωμα του ψέματος, που συναντούμε από την πολιτική μέχρι τη θρησκεία.
Η στρουθοκάμηλος... και το ψέμα
Γνωστό ως... «στρουθοκαμηλισμός»! Ό,τι δεν θέλω να βλέπω. δεν υπάρχει! Όπως κάνει, δηλαδή, η στρουθοκάμηλος, κρύβοντας το κεφάλι της μέσα στο χώμα για να μην βλέπει τον κίνδυνο που τη φοβίζει. Το φαινόμενο αυτό αποτελεί άλλη μία μορφή παραποίησης της πραγματικότητας, που μπορεί να εμπεριέχει και το ψέμα. Ο στρουθοκαμηλισμός ΑΓΟΡΑΚΙΑ ΜΟΥ , παρατηρείται πολύ έντονα στις σύγχρονες κοινωνίες όπου η αποξένωση οδηγεί σε μία γενικότερη αδιαφορία για ό,τι συμβαίνει στην πραγματικότητα. Με άλλα λόγια, «κάνε τα στραβά μάτια»!
Στην περίπτωση αυτή,ΠΑΛΙΚΑΡΑΚΙΑ ΜΟΥ , το άτομο θέλει να πει ψέματα στον ίδιο του τον εαυτό για να αποφύγει μία πραγματικότητα. Προέκταση αυτού του φαινομένου είναι ο τρόπος που αποφεύγουμε να δούμε ένα λάθος ή ένα πρόβλημα που μας απασχολεί. Και ακόμη μεγαλύτερη προέκταση ΓΙΩΡΓΑΚΗ και ΒΑΓΓΕΛΑΚΗ είναι, ίσως οι εσκεμμένες προσπάθειες να ξεχάσουμε ή να αποφύγουμε ό,τι μας βασανίζει, δημιουργώντας μία πραγματικότητα-μύθο με σκοπό να μην αντιμετωπίσουμε ποτέ τους φόβους μας.
Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα, πράγματα ή καταστάσεις .....είναι εντελώς συμπτωματική
ΤΕΛΙΚΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΤΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ....ΤΩΡΑ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ
ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ ΕΓΩ.........
Ψέματα, που άλλοτε περνάνε εντελώς απαρατήρητα Βαγγέλη , από εμάς και τους άλλους ή ψέματα Γιώργο, που μόλις μας «έρχονται» τα χρησιμοποιούμε με μεγάλη ευχαρίστηση. Τελικά, τι κρύβεται πίσω από το ψέμα;
Το κοινωνικό ψέμα.......
Γιώργο το ψέμα δεν είναι παρά μία άρνηση της πραγματικότητας. Ποιας πραγματικότητας; Της δικής μας Βαγγέλη...............Ουσιαστικά, λέγοντας ψέματα φέρνουμε πιο κοντά στη δική μας πραγματικότητα αυτό που θεωρείται κοινωνικά σωστό, αποδεκτό ή ηθικό.
Έτσι Γιώργο , καταφέρνουμε να γίνουμε «αρεστοί» σε μία δεδομένη περίσταση ή σε έναν συγκεκριμένο άνθρωπο.
Εκείνη τη στιγμή που αποφασίζουμε να πούμε ένα ψέμα Βαγγέλη , γνωρίζουμε καλά πως η επιλογή μας στοχεύει στη μεγαλύτερη αποδοχή ή στην αποφυγή παρεξηγήσεων.
Η αλήθεια, αντιθέτως, αυξάνει τις πιθανότητες Γιώργο και Βαγγέλη , να χάσουμε το πλεονέκτημα, που για κάποιους λόγους, θέλουμε να έχουμε απέναντι σε εκείνον που λέμε ψέματα.
Αυτή η ανάγκη πηγάζει συχνά από τις κοινωνικές συμπεριφορές. Γι' αυτό Γιώργο μου, τα ψέματα που χρησιμοποιούμε, τροποποιούνται ανάλογα με την περίπτωση.
Αν, για παράδειγμα, ξεχάσαμε να κάνουμε κάτι πολύ σημαντικό εχθές, θα βρούμε τον τρόπο να το «δικαιολογήσουμε» διαφορετικά στο σύντροφο, στο διευθυντή, στους γονείς, στο παιδί, στο φίλο. Ανάλογα με τη σημασία κάθε κοινωνικού πλαισίου, μία αλήθεια Βαγγέλη μου μπορεί να κρυφτεί με πολλά διαφορετικά ψέματα.
Το αθώο λάθος ή το ένοχο ψέμα
Τα λάθη είναι ανθρώπινα και μπορεί να συμβαίνουν χωρίς κίνητρα. Ένα λάθος για την πραγματικότητα δεν δηλώνει ποτέ την πρόθεση να πλάσουμε ένα διαφορετικό εαυτό ή ένα μύθο. Με αυτό το κριτήριο Γιώργο , το λάθος διαφοροποιείται από το ψέμα.
Γιατί το ψέμα Βαγγέλη , ανεξάρτητα από το αν είναι μικρό ή μεγάλο, θέλει να επηρεάσει την αντίληψη του άλλου για την πραγματικότητα.
Έτσι, το ψέμα Γιωργάκη και Βαγγελάκη, αποκτά ένα κοινωνικό χαρακτήρα αφού στην πράξη απευθύνεται σε άλλους. Εδώ, λοιπόν, κρύβεται μία πολύ σημαντική διάσταση του ψέματος, το κίνητρο. Δολοπλοκίες, συνομωσίες, διασυρμοί, σκάνδαλα και φήμες αποτελούν το αποκορύφωμα του ψέματος, που συναντούμε από την πολιτική μέχρι τη θρησκεία.
Η στρουθοκάμηλος... και το ψέμα
Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα, πράγματα ή καταστάσεις .....είναι εντελώς συμπτωματική
ΤΕΛΙΚΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΤΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ....ΤΩΡΑ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου